Интервю за Галерия с рисунки на животни - Учих се да рисувам заради приказките ми




Защо обичаш да рисуваш животни?

Учих се да рисувам за да мога да направя илюстрациите на моите детски книги. Приказките ми са много свежи и не знаех към кого да се обърна затова започнах да рисувам за да мога сама да ги илюстрирам. Впоследствие се запознах с прекрасни художници и сега някои книги са илюстрирани от мен, а други от художници като всеки има своят уникален стил и прочит и книгите ми станаха много разнообразни и богати както на истории така и на визия. А самото рисуване на животните от илюстрациите е огромно удоволствие за мен. И колкото повече рисувам толкова повече ми се иска да се върна назад и да редактирам някои от илюстрациите в книгите. чувствам, че могат да станат още по-интригуващи.

Обичаш ли да рисуваш и по други теми?
Да, много обичам да рисувам леко комиксово. Не се стремя да имитирам определен стил и го правя най-често за релакс и семпло удоволствие. Разбира се, че съм разглеждала много комикси и все пак съм повлияна от определени стилове, но не се опитвам да ги повторя и рисувам, това, което ми е в момента на душата.
Кои са ти любимите техники?

Моливи, сухи пастели, особено сухите пастели в тяло на молив. Напоследък ми е много приятно да рисувам с маркери. Много обичам акварела. Често нямам търпението необходимо за акварелната техника, но когато съм спокойна и имам време се получават красиви рисунки.

Обичаш ли някоя приложна техника?
Обичам много приложни техники. Като започнеш от квилинга, който обожавам, минеш през скултура с глина и разнообразни експерименти с други материали за вдигане на обемни фигури.

Има ли животинки, които са ти любими?
О да, вълците и кучетата. Особено приятно ми е да ги рисувам. Също ми е много приятно да рисувам тигри. Незавсимо с какъв материал работя и какво рисувам винаги за финал се появява и едно куче или един вълк.

Рисунките са работа или забавление?
Ами много е странно. Рисувам ги защото трябва да ги нарисувам и в този смисъл са работа. А реално са огромно забавление за мен и когато рисувам релаксирам и го усещам повече като почивка и бягство от действителността. Много различно от моментите, в които пиша. Когато пиша е обратното - пиша, защото изпитвам потребност да разкажа дадена история и в този смисъл това е време, което използвам за себе си. Но пишейки се концентрирам много над това, което правя. Много е особено и всичко това е много приятно.