Повече за новия сборник с разкази "Централно Управление Запознанства"

Докато пишех книгата "Централно Управление Запознанства" й бях сложила заглавие "Семейно щастие", защото този разказ е всичко, но не и семейно щастие. Когато книгата отиде за редакция Алберт Бенбасат каза, че му харесва идеята, но повече му харесва заглавието "Централно Управление Запознанства". Този разказ е много ведър, пълен е с много добро чувство и в крайна сметка отразява точно обратното на разказа "Семейно щастие", а именно желанието ни да бъдем с правилните хора. Да обичаме, да се чувстваме добре в компанията на другите. И затова с охота се съгласих да сменим заглавието. Мисля, че е прав и се радвам, че и двата разказа му харесват.

Книгата съдържа 40 къси истории и скоро ще излезне от печат. Беше много приятно това, че той предложи да махнем 5 от разказите като каза, че не са на нивото на останалите истории. Отново се съгласих и написах нови 5 истории - много по-динамични, много по-сърцати  и в някаква степен по-положителни. Радвам се, че с негова помощ успяхме да направим сборник с разкази, които е по-добре подбран и по-добре подреден от работния си вариант.

Не е случайно, че Алберт Бенбасат е редактор на тази моя четвърта книга. Той беше редактор на първият ми сборник с разкази "Абсурдите на Гана По". Той прочете всичко, което бях написала, подбра ги, подреди ги и даде старт на моето пътешествие в света на писането. Въпреки, че това е първа книга и в нея няма дълбочината на следващите, тя е много важна за мен. Защото заради тази книга се запознах с Радой Ралин, Христо Бойчев и много други писатели, драматурзи и творци които ми казаха, че виждат огромен потенциал в мен. Спомням си, когато участвах в конкурса "Южна Пролет" в Хасково Никола Радев, който беше председател на Съюза на Писателите каза - "Тази книга е по-особена от останалите. Тя показва появяването на нещо ново. От този автор или няма да стане нищо или ще стане много голям писател." Това бяха неговите думи и аз ги запомних. Избрах си да стане второто. Времето ще покаже.

Когато Радой Ралин чете "Абсурдите на Гана По" ми каза, че имам нужда живота да ме попари малко за да се появят сюжетите - е, появиха се сюжетите. Благодарна съм за всяка дума и за всеки съвет, който получих от тези хора. Когато ми върна първия ръкопис на "Централно Управление Запознанства" Алберт Бенбасат написа на първата страница - "Ти си нешлифован диамант". Мисля да си го запазя това копие.

Искрено се надявам този сборник с разкази да ви хареса. В него се появи онази дълбочина, която търсехме. И се надявам в следващите ми книги да се задълбочи още повече.