Хелиана Стоичкова е родена в София през 1980 г. Още в гимназията насочва вниманието си към хуманитарните предмети. Изучава Публична реч в Театралната Академия и прави специализация по Театрална драматургия. Работи над докторантура с тема "Информативност на диалога - Характеризиране на атрактивният персонаж посредством неговата реч".
Хелиана има 29 издадени книги.
Сред текстовете се откроява голям брой книги с детски приказки, което предполага съставянето впоследствие на сборници с детски приказки. Приказките са създадени в техниката на обрамчване и въпреки модерното си звучене и сюжети са изпълнени от класически морал и традиционни ценности. Като водещи мотиви и образи са духа на приказките и другата страна на действителността - място, където приказките стават наистина много разнообразни и интригуващи. Героите обикновено се сблъскват с някакви вътрешни проблеми и въпроси или изпадат в ситуации, които трябва да разрешат. Приказките са подходящи за деца над 7 годишна възраст макар, че някои от тях са подходящи и за по-малките читатели. Поставянето на възрастова препоръка е много относително, защото има деца, които още на 5 годишна възраст четат.
Друга преобладаваща група произведения са късите разкази, които имат тенденциозен характер да организират наратива и сюжета по ръба на действителността в директен досег с абсурдното. Сред тях има и разкази, които не са доведени до абсурдност, но преобладават сюжети, които разглеждат някаква социално ангажирана хипотеза. Те могат да бъдат разобличителни, разясняващи и много често разказите вървят в поредици или имат продължения. Много често образи от един разказ се срещат с образи от друг разказ в съвъшено нова тяхна случка за да направят разходката през книгата по-заплетена. Една част от героите в разказите се появяват и в първия роман на Хелиана.
Първият роман на Хелиана "Общества на абсурда" е част от трилогия озаглавена "Войната на гъбите". Книгата е модерна антиутопия, която има динамичен и много наситен сюжет. Въпреки така наречения каламбур и екшън книгата съсредоточава вниманието си над "проектите за свят". Външната коруба на сюжета е основа, а вътре в нея детайлите са нещото, което е наистина интересно. Причинно следствените връзки между трите романа са построени фугатно и когато следващите две книги излязат от печат ще се види пълната картина на историята, която в първа част само ни запознава с действителността, в която се намираме и поставя рамките на наратива. Истинската дълбочина идва във втората книга, която ще представи съществени трансформации в персоняжите и с това задълбочава и анализа.
Сред книгите на Хелиана има и поетични като особен акцент е поставен над поемата, която разказва за реални събития и хора. Първите поеми, които се появиха са по военни сюжети и тъй като темата е неизчерпаема се сдобиха с обобщаващо заглавие. Времето идва да покаже дали тази книга ще стане това, което трябва да бъде във всяка една от нейните части и всички тях взети заедно. Освен поеми Хелиана прави и други поетични срещи с читателя в разнообразни теми.