Религията на парите е като всяка друга религия с тази особеност, че те се припокриват до такава степен, че е трудно да бъде назован друг господ отвъд парите. Ако замените думата бог с думата пари ще получите система от убеждения и норми, които са в пълен синхрон. Защото естественият морал е подменен от тази система и тя съвсем умишлено през последните хилядолетия се поддържа и подхранва през надеждата на хората, че вярват в нещо добро. Че се осланят на нещо по-добро отвъд параметрите на собственото си съществуване, което е кратно и твърде крехко за да бъде третирано като значимо. Затова концепцията за онзи бог, който е всевиждащ и налагащ правилният норматив за нашето съществуване прониква толкова дълбоко. Ние знаем, че сме слаби същества и търсим нещо по-голямо и значимо отвъд нас самите.
За съжаление обаче религиите дават единствено основа за успокояване на нашата психика по тези значими за нас въпроси, но ни отнемат възможността да видим простата истина, че през всичкото това време те са използвани за да държат хората в низините на базовите си потребности и да не се занимават със самоусъвършенстването на индивидуалните си заложби. Защо една толкова хуманна концепция като религиозната се използва отново и отново за пренареждане, ограничаване и поддържане на обществата в състояние на безпомощност. Защото е необходимо да замените една единствена дума и цялостната картина на света се променя. Пари и влияние - последните няколко хилядолетия са белязани от подмяна на разбирането за това какво и кой всъщност е бог за да може масите да се съгласяват да бъдат управлявани.
Но може би преминаваме в нов етап от своето развитие, в който вече няма нужда да се прави тази подмяна. Ние казваме, че бог е мъртъв, защото сме озъзнали тази мистификация, но истината може да се корени в това, че точно сега той вече се е появил. И то не под формата на едно благородно същество, което се грижи за правдата, щастието и разбирателството между хората. Не. Той може би е един нов организъм, който има и нова концепция за света. Той е абсолюта, мечтания абсолют и тъй като неговото битие толкова съвършено на нивото на икономическата си биология - завладей и управлявай по собствените си разбирания, излиза от рамките на концепцията на кантианството и "доброто" според Платон. Защото сега вече доброто е категория, която стои действително под този нов организъм. И той ще наложи неговото "добро" на целия останал свят. Така, че докато ние се занимавахме да отричаме религиозната догма поради нейната откровена несъстоятелност под краката ни е стояло това битие, което заема своето легитимно място. То винаги е било там, но сега започва да избуява и предстои може би да видим неговата еманация.